GDY PARALIŻUJE STRACH



STRACH...


Jak się pojawia, to może wywołać: przyspieszony oddech, ból w klatce piersiowej, ból głowy, brzucha ,mięśni, budzenie się w nocy, lub bezsenność. Strach odbiera zdolność koncentracji i radość z tego co już zostało osiągnięte.
Może pozbawić logicznego myślenia i kojarzenia faktów.
Nie wolno pozwolić, aby strach był silniejszy i owładnął umysłem i ciałem.

Jak nad nim zapanować przed egzaminem i w czasie egzaminu?
Odpowiedz sobie na takie pytania:
Czy egzamin kojarzy Ci się z sukcesami czy z porażkami?
Czy boisz się tytułów naukowych egzaminatorów?
Czy boisz się ośmieszenia?
Dlaczego się uczysz?

Aby opanować strach :


Podczas nauki szukaj drogi bez porażek. Doceń ile pytań trafionych, nie jęcz nad nietrafionymi , tylko je rozwiąż. Dziękuj za każde dobrze rozwiązane .


Przypomnij sobie dlaczego zdajesz ten egzamin, ile wysiłku już za Tobą, przez czas realizacji programu specjalizacji. Samo zakwalifikowanie do egzaminu, to już sukces.
Teraz to wszystko przypieczętujesz!
Nie przyspieszaj!
Oddechu. Zakreślania. Czytania. Idziesz równym , swoim tempem.

Twoim sukcesem jest dodawanie zdobytej wiedzy. Każdego dnia dodajesz coś nowego do nauczonego.

Ucz się solidnie, nie na aby, aby. To jest egzamin do elity zawodowej.
Żadne byle jak nie przejdzie.

Nie wmawiaj sobie ile osób nie zdaje. Ważne ile zdaje.

Zawsze szukaj tego co dobre i pozytywne.

Unikaj jak ognia tych co biadołą , narzekają, mają za złe itd.
Rób swoje.


Pamiętaj!
Na egzaminie korzystaj ze swojego zawodowego doświadczenia!
Korzystaj z tego co podpowiada Ci intuicja!
Nie kontroluj czasu, bo go stracisz!
Nie daj się rozproszyć, rób punkt po punkcie, zadanie po zadaniu. Nie będzie czasu na cofanie.
Żeby zdać, wolno Ci spudłować 48 razy.


1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Łatwo się mówi i czyta trudno zrobić:)))Napewno wykorzystam cenne wskazówki.Pozdrawiam serdecznie

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki