NA TYDZIEN PRZED EGZAMINEM



WYCISZYĆ SIĘ!
Na tydzień przed egzaminem trzeba wyciszyć negatywne emocje, napięcia.
Wyciszyć strach. Wyciszenie jest po to , aby nie stracić pamięci , zdolności
logicznego myślenia i kojarzenia


Aby osiągnąć wyciszenie trzeba:
Zaakceptować siebie( zrobiłam ile mogłam, dałam z siebie ile mogłam),
Unikać sytuacji konfliktowych.
Zrezygnować ze zbędnych kontaktów towarzyskich (spotkań, telefonów)
Zmienić negatywne nastawienie na pozytywne( jeśli jeszcze nie zmienione, to najwyższy czas!)
Nie przyspieszać w myśleniu , mówieniu, pisaniu, czytaniu

Jak opanować :
-Stres

Ćwiczysz oddech, wizualizację.
-Drżenie rąk:
Ćwiczysz ,pijąc bardzo powoli ze szklanki wodę niegazowaną. Delektujesz się. Jeden, dwa łyki.

ĆWICZENIE ODDECHU
Spokojnie siedzisz, lub stoisz, przyjmując prawidłową, wyprostowana postawę.
Nie wolno, bawić się palcami i długopisem,
Nabierasz powietrza nosem i wypuszczasz ustami licząc do trzech lub czterech. W skupieniu.
Oczy masz zamknięte, lub patrzysz w jeden punkt przed sobą.
Ćwiczysz to trzy razy dziennie po trzy oddechy, bardzo spokojnie.
Co uzyskasz: uspokojenie serca, oddechu, myśli.

ĆWICZYSZ WIZUALIZACJĘ I RELAKSACJĘ

Proponowana wizualizacja, jest przemyślana, zawiera takie elementy, które pozwolą Ci uzyskać spokój na egzaminie.

Siedzisz wygodnie. Stopy całą powierzchnią dotykają podłogi.
Uświadom sobie swoje zdenerwowanie,
Chcesz, pragniesz uzyskać spokój.


Wyobraź sobie w promieniach słońca białego konia, z podniesionymi kopytami ,
nad nim błękitne niebo. Słońce ogrzewa Cię.
Dookoła roztacza się kwiecista łąka, a za koniem i łąką, płynie spokojna rzeka.

Wsłuchaj się w szum płynącej wody oraz śpiew ptaków.
Koń opada na ziemię blisko ciebie, i podchodzi , a ty przytulasz się do jego głowy.

Delikatnie głaszczesz go.
Pomyśl o nim.
Wyrównujesz oddech, licząc do trzech lub czterech.
Pomyśl o miłym wydarzeniu, poczuj jego nastrój.
Zapamiętaj jakie pojawiają się uczucia, skoncentruj się na nich kilka minut.
Nazwij je . Zatrzymaj je w sobie. To one będą barierą dla Twojego stresu, strachu, obawy.

Ćwicz wieczorem przed zaśnięciem przywołując ten obraz, codziennie przez siedem dni przed egzaminem, aby nauczyć swój organizm relaksu i wyciszania.

Co uzyskasz : dystans do siebie , do innych, do wydarzeń.
Zdolność lepszej koncentracji.

Przeznacz dla siebie codziennie 5 do 15 minut. W tym czasie ćwiczysz wyciszanie, uśmiechanie się do siebie i spokojny, wyrównany oddech.

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki