W ŚWIATŁACH JUPITERÓW - EGZAMIN PRZED KOMISJĄ




„ Nigdy nie masz drugi raz okazji, aby zrobić pierwsze wrażenie!”

Ten egzamin jest zupełnie inny niż egzamin testowy.
Chciałbym wszystkim zdającym powiedzieć, że zaczyna się znacznie wcześniej niż by się wydawało.

Członkowie komisji widzą i obserwują Was przed wejściem na salę egzaminacyjną.
Wyczuwają Wasz niepokój i lęk. Niektórzy widzą Was pierwszy raz. Pamiętajcie o tym!

Uważnie przeczytajcie post poniżej. Przemyślcie, jakie błędy w mowie ciała popełniacie na co dzień, nie zwracając nawet uwagi. Poćwiczcie postawę.
Na pierwsze dobre wrażenie składa się:

Ubiór. Na egzamin, koniecznie wizytowy, nie jaskrawy, skromny, taki w jakim się dobrze prezentujesz i czujesz. Masz wyglądać elegancko!
Zapachy. Wykluczone. Najlepszy bezwonny antyrespirant.
Oddech. Spokojny, pełny. (Ćwiczenie uspakajające takie samo jak przed testem)
Postawa. Wyprostowana. Proste plecy, głowa wysoko, szyja wyprostowana, ręce wzdłuż ciała.
Pogodna twarz.
Głos. Taki jakbyś mówił do siebie samego. Nie za cicho i nie za głośno. ( trudno to wytłumaczyć na blogu. Odpowiednią tonację głosu ćwiczy się , bo nie każdy jest urodzonym mówcą.)

Przed wejściem na egzamin trzeba się wyciszyć i skoncentrować. Tak samo jak przed testem.
Nie rozmawiaj, wyłącz telefon. Woda mineralna bardzo potrzebna do wyciszenia.
Przed wejściem na salę przypomnij sobie wizualizację i w dobrym nastroju wchodź śmiało, pewnym krokiem.

W czasie odpowiedzi pamiętaj o równym , spokojnym oddechu. Nie przyspieszaj wypowiedzi i nie daj się sprowokować do przyspieszania!
Zaczynaj wypowiedź od tego co najistotniejsze w danym temacie. Dobrze jest zacząć od definicji.
W czasie wypowiedzi nie trzymaj w ręku długopisu, bo się niepotrzebnie rozproszysz.
Mówisz spokojnie do siebie.

Życzę wszystkim dobrego nastroju, radości z prezentowania swojej wiedzy!
Marek ŚZ

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki