RESET I PAMIĘĆ




Witajcie! Jak Wam idą przygotowania? To już nie długo!

Przez jakiś czas byłam zmuszona  wyłączyć się z rozmowy na blogu, bo miałam nawał różnych spraw.       Ale pamiętam, że jesteście w pełni przygotowań, w szeleście kartek i stuku klawiatury komputera!

Nawet nie zauważyłam, kiedy miejsce po książkach i czas wypełniony nauką natychmiast zajęły inne tematy. Cała masa innych spraw! Na przykład, jesienią znalazłam w moim ogrodzie dwa małe jeże. Właściwie Jeżyczki, bo to samiczki . Za małe, za chude, żeby przeżyły hibernację zimową. Udostępniłam im swoją werandę i tak spędziłyśmy razem pół roku. Za moment pożegnamy się i jeże pójdą w swoją stronę. Mam nadzieję, że szczęśliwie potoczy im się jeżowe życie.

Za miesiąc kolejny egzamin. Jak się to ma do moich jeży? Bardzo prosto.
Nie podchodź do egzaminu, jak pies do jeża!
Egzamin , to ukoronowanie Twoich kilkuletnich wysiłków, to ożywczy powiew dla szarych komórek(po zakonczeniu studiów, z lekka zaśniedziałych)  Nauka, to wysiłek, który odmładza!
Kiedy przychodzi zmęczenie i zniechęcenie ( oby nigdy nie przyszło!) odpowiedz sobie, po co to robisz? Jaki masz cel.
Już samo zakwalifikowanie się do niego jest sukcesem. To trudna i bardzo szeroka specjalizacja. A jaka satysfakcja!
Ucz się z pasją! I przestań stale oceniać swoją wydajność! Nie porównuj się z innymi.

Nie myśl o porażce jak o życiowej klęsce.
W ogóle o niej nie myśl!
Michael Jordan- legenda koszykówki- swoją filozofię zawarł w zdaniu: „ Odniosłem sukces, gdyż ponosiłem klęskę częściej niż ktokolwiek inny w historii.”

„O rany, nie wiem, w co ręce włożyć!”

Skoncentruj się! ZRÓB MNIEJ, a ZYSKASZ WIĘCEJ! Kluczem do sukcesu jest koncentracja i mobilizacja. Zajmowanie się w pracy kilkoma rzeczami równocześnie, kiedyś symbol siły i zorganizowania, dziś odchodzi do lamusa.

Czy wiecie, że:

Badania fal mózgowych osoby, która równocześnie rozmawia, czyta e-maile, odpowiada i zerka na SMS-y, udowodniły, że gdy zajmuje się dwoma sprawami, na każdą wykorzystuje tylko połowę potencjału umysłowego. W praktyce, to, co ma przyspieszyć pracę, spowalnia ją. Tak samo w czasie nauki. Podobnie jest z tzw. czynnikami przerywającymi. Naukowcy z University of Oregon udowodnili, że odrywanie się od pracy z powodu e-maila, czy SMSa, dzwoniącego telefonu, osłabia pamięć! Powrót do przerwanego zajęcia zajmuje średnio 11 minut.

Na ile takich przerw można sobie pozwolić w czasie nauki, kiedy egzamin za miesiąc?

Reset.
Co to takiego? Reset, to przerywnik, to faza wycofania i wyciszenia, jest związany z zegarem biologicznym. Umysł po wytężonej pracy musi odpocząć. Nie musi to być drzemka. Choć jest bardzo regenerująca. Może to być kilkuminutowe, powolne mieszanie herbaty, patrzenie w okno, kilka powolnych oddechów. Nie trzeba się wtedy stymulować, tylko wycofać i wyciszyć. Reset jest niezbędny, by po wysiłku móc się na nowo skoncentrować i powrócić do zadań.

Pamięć.
Fenomen mózgu. Ale dobra pamięć do błędów i porażek, a kiepska do sukcesów, to droga do pesymizmu, dołowania, zgorzknienia, a nawet do depresji. Dlatego pamiętaj, ile pytań testowych dziś było trafnych.Pamietaj ile udało się przeczytać i zrozumieć. Ciesz się tym jak dziecko.
Nie daj sobie zabrać radości, że umiesz i chcesz się uczyć!

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki