CO TU ROBI PSYCHOLOG ?



Przypuszczam, że jesteście ciekawi na czym może polegać moja rola , w waszej dziedzinie, a konkretnie w czasie przygotowań do wielkiego finału jakim jest egzamin specjalizacyjny.
Joanna nazwała to „uprawianiem sportu ekstremalnego”.

Istotnie jest to wysiłek ekstremalny! Dla umysłu i psychiki.

Psycholog pracuje podobnie jak diagnosta. Jego zadanie: rozpoznać jaki jest problem i dobrać psychoterapię.
Wy, macie swoje narzędzia pracy: mikroskop (pamiętam ze szkoły),
aparaty, coraz bardziej skomputeryzowane, odczynniki.
Narzędziem psychologa jest obserwacja i analiza tych informacji, które uzyska od osoby zainteresowanej.
Używamy różnych technik, aby takie informacje uzyskać np. rysunki na zadany temat, odpowiedzi na pytania.
To się nazywa” test psychologiczny”. Wiem! Macie uczulenie na słowo „TEST”. Dla mnie „test” nie jest sprawdzaniem wiedzy, tylko stanu w jakim znajduje się mój Podopieczny.
Nie chcę używać słowa pacjent. Z pomocy i opieki psychologa korzystają przecież nie tylko ludzie, którzy mają chorą psychikę.
Pomagam tym, którzy potrzebują wzmocnienia i ukierunkowania psychiki, a niekoniecznie leczenia.

Zestawy pytań są różne: np. badające i analizujące stres.
Innym narzędziem jest analiza tonacji głosu, tików nerwowych, pisma, oczywiście odręcznego.
Po takiej analizie ,następuje diagnostyka psychologiczna i dobór terapii czyli pomocy.
Nie chcę Was zanudzać szczegółami. Jest to proces skomplikowany.
Rezultat zależy od zaangażowania obydwu stron. Od prawidłowej diagnostyki psychologicznej i odpowiednio dobranej pomocy.

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki