ŚCIEŻKI PAMIĘCI...




CZY WIESZ O TYM, ŻE BEZ WZGLĘDU NA TO ILE MASZ LAT, JESTEŚ W STANIE OPANOWAĆ (ZROZUMIEĆ, KONTROLOWAĆ) CAŁY MATERIAŁ POTRZEBNY DO ZDANIA EGZAMINU ?

Pamięć. Fenomen .
Jest inna w każdym etapie naszego życia.
Są różne rodzaje pamięci. np. wzrokowa, słuchowa, dźwiękowa, dotykowa, zapachowa.


Jaki rodzaj pamięci jest dominujący? U każdego inaczej . Pamięć można ćwiczyć, można doskonalić.
Ponieważ w tym czasie , kiedy uczycie się intensywnie ,bardzo zwracacie uwagę co się z pamięcią dzieje. Jest ona często powodem frustracji i niezadowolenia.



Żeby Wam pomóc zrozumieć jak działa Wasza indywidualna , osobista pamięć , zachęcam do aktywnej współpracy.
Przygotowałem kilkanaście pytań dotyczących przygotowań do egzaminu. Możecie odpowiedzieć tylko przed samym sobą. Możecie przesłać odpowiedzi do mnie. Przeanalizuję, wyciągnę wnioski i każdemu z was przekażę co ma zrobić, żeby przygotowania były owocne i dawały satysfakcję!
Pomogę ile mogę , ale egzaminu za Was nie zdam.
Przechodzimy od teorii do praktyki!

Pytania:
1. W jakim jesteś stanie psychicznym ?
2. Kiedy zdajesz i ile masz czasu ?
3. Czy znasz treść materiału , którego będziesz się uczyć ?
4. Gdzie się uczysz? W domu , w pracy, w bibliotece, u znajomych ?
5. Ile czasu dziennie poświęcasz na naukę ?
6. Co Ci przeszkadza w nauce? Dźwięk, przedmioty, pomieszczenie, światło. ..coś innego ? C0?
7. O jakiej porze dnia się uczysz, czy to jest najlepsza dla Ciebie pora?
8. Czego obawiasz się najbardziej ?
9. Jaką posługujesz się pamięcią ( wzrokową, dźwiękową, słuchową, pisaną, dotykową ) ?
10.W jaki sposób wypoczywasz w ciągu dnia ?
11.Czy jest ktoś , kto Ci przeszkadza w nauce ?
12.Czy łatwiej i szybciej zapamiętujesz litery, definicje, hasła ,
rysunki, obrazy, czy wzory?
13 . Czy szybciej zapamiętujesz treść pisaną grubymi literami czy
normalnie ?
14. Jaki kolor liter najszybciej zapamiętujesz ?
15.Czy masz podzielony materiał do nauki na najważniejszy, średnio ważny i mało ważny?
16.Czy masz przewidziany czas na naukę : teoretyczną , praktyczną i na testy ?

Pozdrawiam wszystkich . Marek

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki