TRZY SIOSTRY: NAUKA, NIEŚMIAŁOŚĆ, RADOŚĆ


Przed egzaminem
Jak się wyciszyć, żeby się nauczyć?
Jak się wyciszyć podczas egzaminu testowego i pisemnego, żeby nie blokować pamięci ?

Uważam, że pilnie należy omówić wymienione poniżej zagadnienia, aby było Wam łatwiej przygotować się do egzaminu.
Jest to jedna z moich propozycji.
Trzy siostry: Nauka, Nieśmiałość i Radość.
Omawiam w następujacych po sobie postach.
Miłej lektury. Pozdrawiam serdecznie Marek Ś.Z.

Jak się uczyć żeby umieć?

Wolne myśli z doświadczenia w mojej pracy czyli :
33 rady dotyczące nauki

Każdy z nas ma inny czas i system nauki.

1. Nauka nie jest po to , aby ją lubić ale po to , aby ją zrozumieć
2. Podobny sposób uczenia się u różnych osób nie oznacza takiej samej
skuteczności koncentracji i opanowania materiału do egzaminu.
3. Podczas nauki każdego z tematów zwróć uwagę na to, co najbardziej
przyciąga twoją uwagę np. wzór, rysunek, wykres, zdjęcie
4. Powtarzaj na głos ten materiał, którego się uczysz i nauczyłaś ( nauczyłeś)
do egzaminu
5.Nie dyskutuj z samym sobą – szkoda czasu! Jedynie staraj się zrozumieć
czego się uczysz.
6 .Nie trać czasu podczas nauki
7.Podczas nauki interesuj się tylko opanowaniem tematu wyznaczonego na
dany dzień
8. Wracaj do opanowanego materiału. Powtarzaj! Mów głośno, rozwiązuj testy. Podziel opanowaną partię materiału na część teoretyczną, testy i praktykę.
9. Słuchaj tego czego się uczysz, mów jakbyś mówiła do siebie, a nie do innych (osób z komisji) Przed sobą nie jesteś skrępowana(ny), siebie się nie obawiasz.
10.Będąc skoncentrowanym na tym co mówisz do siebie ,nie dasz się
rozproszyć w czasie odpowiedzi na egzaminie.

11.Uprawiaj naukę, tak jak byś uprawiała(ł) grządki z warzywami.
Systematycznie ,nieprzerwanie w czasie wakacji, wyjazdów, lekkiej
choroby, świąt, konfliktów, obowiązków domowych i obowiązków w
pracy.
12.Doskonale opanujesz wiedzę ,gdy od początku będziesz miała (miał)
dobry plan nauki i gdy będziesz rozluźniona( rozluźniony)
13 Musisz wykazać zainteresowanie nauką , konkretnym tematem,
14. Jeśli będziesz spokojna(ny), stanowcza(ny) i rozluźniona(ny) mówić do
siebie z przekonaniem, wtedy na egzaminie będziesz dobrze odbierana(ny) i zrozumiana(ny).
Trzeba mówić jednak z sensem i mieć coś do powiedzenia!
15. Podczas nauki ty sama/sam musisz pozwolić sobie dotrzeć do samego
siebie. Nie tyle inni do Ciebie, co ty sama/sam musisz do siebie dotrzeć.
16.Ćwicz ! Ćwicz !Ćwicz ! Ostatnią próbą takiego ćwiczenia będzie
egzamin pisemny , ustny i praktyczny.
17.Staraj się mieć nastawienie radosne pomimo zmęczenia podczas nauki i
w czasie egzaminu
18.Bądź bardziej otwarta/ty na siebie : nie ważne co inni o tobie powiedzą
na twój temat, ważne to ,co ty masz o sobie do powiedzenia podczas
nauki
19.Ucz się zgodnie z przyjętą wewnętrzną logiką i ogólnie przyjętą logiką.
20.Nie udawaj, że umiesz, po prostu naucz się wymaganego materiału.

21.Zrób krok kierunku innych zdających dopiero wtedy, gdy już
zrozumiesz i umiesz. ( o ile masz taką potrzebę)
22.Ucz się sama(sam) pod kontrolą osoby korygującej twoją wiedzę i błędy.
23.Dobry plan i technika uczenia się , opanowuje Twoją nieśmiałość i wzmacnia Cię. Następuje wtedy prawidłowa wizualizacja, czyli wyobrażanie sobie konkretnej wiedzy i sytuacji na egzaminie.
24.Znajdź czas na przygotowanie się do egzaminu , abyś czasu nie straciła(nie
stracił) na niezdany egzamin.
25.Komfort nauki masz zapewniony, gdy masz spokój i jesteś
wyciszona(wyciszony)wewnętrznie .
26.Nie narzekaj, tylko bierz się do solidnej nauki!
27.Wyobraź sobie swoją codzienną sytuację życiową, popraw w niej to co chciałabyś(chciałbyś) zmienić, aby móc się systematycznie i konkretnie uczyć do egzaminu.
28. Uświadomienie problemu, tego co przeszkadza lub może przeszkadzać, jest ważne, aby próbować to zmienić póki jest jeszcze czas. Twój licznik odmierza czas każdego mijającego dnia, przybliża do egzaminu:
w listopadzie lub na wiosnę ,za rok, za dwa, trzy lub cztery lata.
29.Postaraj się ćwiczyć pamięć :przywołaj jakiś temat w myślach, przypomnij jak najwięcej, najważniejszych szczegółów.
30.Na egzaminie przypomnij sobie: miejsce w którym się uczyłaś ( uczyłeś),
miłe chwile, zapomnij o wyglądzie sali w której będzie egzamin.

31.Prośba! Potrzebna jest cisza! dlatego nie ucz się przy muzyce, TV Video,
podczas wymiany zdań.
32.Ucz się po cichu ,a powtarzaj lub odpytuj na głos.
33. Ćwicz swoje reakcje w różnych okolicznościach, dzięki temu łatwiej będziesz się uczyć i nic Cię nie zaskoczy, ani nie rozproszy.

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki