SYSTEMATYCZNIE = CODZIENNIE



DLACZEGO W NAUCE POTRZEBA

SYSTEMATYCZNOŚCI ?


Materiał jaki trzeba opanować, żeby czuć się w nim swobodnie i biegle, jest bardzo obszerny.
Mózg jest jak gąbka: wlewasz to trochę zostanie i trochę wycieknie. Wlejesz za dużo, to więcej wycieknie niż zostanie.
NAUKA TO DWA PROCESY PRZEBIEGAJĄCE RÓWNOCZEŚNIE:
ZAPAMIĘTYWANIE I ZAPOMINANIE.
Postęp w nauce jest wtedy, gdy zapamiętujesz więcej niż zapominasz.
Z psychologicznego punktu widzenia , korzyści płynące z systematycznej nauki są następujące:
Ucząc się systematycznie zwiększasz swoje zainteresowanie,
nauka Cię wciąga, uczestniczysz w poznawaniu czegoś ciekawego, co warto poznać, zobaczyć, doświadczyć.
Rezultatem ciekawości połączonej z systematyczną nauką jest dobry wynik na egzaminie.
Gdy widzisz rezultaty swojego wysiłku to zwiększa się motywacja.
Gdy zaczynasz poruszać się w tematach bardziej swobodnie, to daje Ci satysfakcję.

Regularnie zmuszasz swój umysł do wysiłku i dzięki temu łatwiej przezwyciężysz lęk przed egzaminem, uwierzysz , że zdasz ten egzamin.
Dzięki systematyczności połączysz zagadnienia, porozrzucane w różnych częściach podręcznika. Zaczną się splatać w diagnostyczną całość.

To tak jakby popatrzeć z lotu ptaka.
Szerokie spojrzenie na przyswojony materiał daje poczucie pewności i zadowolenia.
Słownictwo systematycznie poszerzane pozwoli dobrze wyćwiczyć sprawność pamięci i profesjonalne wysławianie się.

CO SIĘ STANIE, GDY PRZERWIESZ CODZIENNĄ, SYSTEMATYCZNĄ NAUKĘ ?

Wybijesz się z rytmu!
Proces zapominania będzie szybszy niż zapamiętywania.
Po przerwie musisz znowu rozruszać umysł, by zaczął pracować. Tracisz w ten sposób czas. A do egzaminu co raz bliżej!
Wstrzymujesz zapamiętywanie, a zapominanie trwa.
Nie będziesz ogarniać coraz większego materiału, bo musisz przystanąć, żeby sobie przypomnieć to co umknęło z pamięci.


Gdy uczysz się codziennie Twoja wiedza się sumuje, kiedy przerwiesz, przerywasz ten proces.
Systematyczny trening pamięci i koncentracji musi dać dobre rezultaty. Uwierz w to!

0 komentarze:

Pytania do Joanny

Pytania do Joanny

O mnie

Jestem diagnostką. Długo!

Specjalizacja, którą zrobiłam dawno temu ( w 1993r. z mikrobiologii) nie wystarczała na moje obecne , zawodowe potrzeby. Rozpoczęłam więc specjalizację z LDM w pełnym, czteroletnim wymiarze. Skończyłam i zdałam w terminie tej wiosny anno domini 2010.

Odpowiem na Wasze pytania , jeśli jesteście ciekawi jakie były moje przygotowania. Co robiłam , a czego nie robiłam żeby zdać.

Oto mój adres: joanna_zalesie@o2.pl

Mam prośbę o zachowanie ciągłości korespondencji e-mailowej oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością"

Pozdrawiam. Joanna



Pytania do Marka

Pytania do Marka

JAK MOŻEMY DZIAŁAĆ?

Proponuję jeśli chcecie:

1. Zorganizowanie spotkania, żeby Was poznać i ustalić kto potrzebuje prowadzenia indywidualnego do egzaminu, kto wsparcia, a komu wystarczy podpowiedzieć co musi zrobić sam.

2. Formy współpracy przygotowującej do egzaminu są następujące:

osobiste spotkania, kontakt telefoniczny lub mailowy w ustalonych dniach i godzinach.

Spotkania i trening w grupach kilku osobowych.

Kontakt ze mną : e-mail marekswiatopelk@gmail.com

Prośba o zachowanie ciągłości korespondencji oraz wpisanie tematu "Nauka z Radością".



Pozdrawiam serdecznie. Życzę sukcesów i wytrwałości.



Marek Świętopełk Zawadzki